Home

Biography

Photos

Music

Music

Contact

Newspapers

Send an email

 


9
Dec 2006

     نامه ی علیرضا بندری به کورش یغمایی:
 
    به احترام کوروش یغمایی که رویاهای نسل من را خراب نکرد
     ما نارس چیده شدیم

    همیشه قد طاقچه خانه از من بلند تر بود و دستم به صفحه های – نمیدانم 16 یا 33 دور گرامافون نمی رسید. مردان جنگی در شیپورهایشان می دمیدند و نوبت عاشقی به نسل من رسیده بود. چه نوبت کوتاهی بود عاشقی برای ما که همیشه قامت مان کوتاه تر از طاقچه های خانه بود.
اول خستگی آمد و غمنامه های * سیاوش کسرایی* و بعد تر *حمید مصدق* بود و حکایت *سیب* و *تو به من خندیدی* و بعد ها تر فریدون فروغی و شب کوچه گردی و نگرانی برای نوبت عاشقی که داشت چه آسان از کف می رفت.
چه شیدایی بود وقتی که در رویاهامان چشم در چشم *سیاوش قمیشی* تا صبح استکان زدیم و *فرنگیس*نوشیدیم وچه تلخ بود وقتی ستاره ما مقوایی از کار درآمد و پنبه کرد هرچه را که رشته بود و چه ناباور بودیم وقتی از حنجره اش شنیدیم که *هیشکی مث ایرونی نمی شه *
فرامرز اصلانی و دلمشغولی های نجیبش چه دلی از ما برد و چه شب هاکه با *شهروز* و *ساسان* ننشستیم پای بساط بغض و گریه مردانه اش و چه غافلگیر شدیم وقتی از صدا و سیمان(ببخشید صدا و سیما)
خبرآمد که راوی حکایت های ما *سرود خوان * از آب در آمده است.
از*فرهاد* و *فریدون* و *مازیار*نمی نویسم که مرگ به دادشان رسید تا در قصه های شبانه ما ماندگارشوند.
درسطراول این درد دل – اعتراف کردم که دستم به طاقچه نمی رسید. بالاخره قد کشیدم و دستم به طاقچه رسید و * گل یخ * راشنیدم. نامش را بعدترهاازنازنین دوستی شنیدم. کوروش یغمایی. نامش را چند بار مزه مزه کردم. دلم می گفت که می شود به این ستاره اعتماد کنی. دلم قسم می خورد که این * ترانه خوان * هرگز* سرود* نمی خواند و بعدها دیدیم که دلم چقدرحق داشت.
حالاتمام دفترم پرشده از اسم ستاره هایی که به رویاهای نسل من – خیانت کرده اند. خائن های لعنتی یکی دوتانیستند.
سفره تعارف پهن نمی کنم. ازاصول مداحی هم چیزی نمی دانم و از قماش کسانی هم نیستم که سیگار این و آن را آتش می زنند. یک کلام می گویم که کوروش یغمایی هنوز ستاره من و نسل آویخته من است.
   
علیرضا بندری
 


3
Dec 2006

    چندی پیش از طرف شرکت سرویس دهنده ی هاست سایت (شرکت پندار) مطلع شدم این سایت به یکی از پر بیننده ترین سایت های ایرانی تبدیل شده است. ضمن تبریک به استاد یغمایی باید بگویم این سایت بدون هیچ گونه تبلیغی تواتسته چنبن مورد استقبال عموم قرار گیرد.
    محمد رجایی (سینا) طراح سایت.  
 


1
8 June 2006

    گفتگو با رادیو فردا - برنامه موسیقی (موسیقی بیست و یک) خرداد ماه 1385
    گوش کنید

 


12 June 2006

    پرسش و پاسخ ویژه از سوی سایت هنر و موسیقی با کورش یغمایی در زمینه موسیقی پاپ در ایران.
 


24 May 2006

    دیروز یکی از شاگردان قدیمی ام ( گیتار)  که گاهگاهی برای احوالپرسی به من زنگ می زند به من تلفن زد و گفت: استاد شماره حساب سایت شما چیست که برای خرید آلبوم و ترانه هایتان پول واریز کنیم. آلبومی شش هزار تومان !!

    گفتم: کدام شماره حساب؟  کدام آلبوم فروشی؟  کدام ترانه فروشی؟ تازه اگر هم بتوانم؟  کار های خود را بفروشم!!!، این آقایان دزدان سرگردنه هنری و قاچاقچیان نا محترم برای ما چیزی باقی نگذاشته اند که بفروشیم. شما به من بگوئید چکنم؟ از یک طرف قاچاقچیان هنری صوتی و تصویری  در داخل از طرف دیگر قاچاقچیان هنری صوتی و تصویر د ر خارج از طرفی با دزدان و د لالان بی معرفتی که آلبوم دیگری ( آلبوم تو ) را با نام من می فروشند از یک طرف دیگر پوستر های تقلبی  و.... حالا دیگر از دست سایت های به ظاهر دوست و دشمن کیش و...  نکته جالب این است ک معلوم نیست کار ها و عکس های زیر خاکی با نام های تقلبی و دروغین را  از کدام زیر زمین ها و دخمه های پنهانی آنهم با کیفیت بسیار بد و ... کشف کرده و با شکل هنرمند انه ایکه می بینید سر هم بندی می کنند. داستان به این می ماند که آقایان در روز روشن و یاشب تاریک از یکطرف بامن رو بوسی می کنند و از طرف دیگر در همان حال دست مبارکشان درجیب بنده می با شد.  

    شاگردم تازه متوجه شد که آد رس سایت را اشتباه رفته و این سایت ها از آن سایت هایی است که سالهاست در لباس دوست، آثارم را به حراج و تاراج گذاشته اند. همه و همه این دزدی  ها و.... از جاری نبودن حقوق مولف و مصنف در زمینه هنر سرچشمه می گیرد. که به دلیل جاری نبودن آن بدون واهمه و ترس هر بلا ئی که به خواهند بر سر هنرمندان بی پناه و فرهنگ کشور می آورند. شما هم با خرید از قاچاقچیان نا محترم ناخود اگاه از آقایان د زدان و دلالان بی معرفت پشثیبانی و حمایت می کنید.

در این هنگام برای جلوگیری و رویاروئی با این افراد برای دوستان و یاران مهربان فقط و فقط یک راه وجود دارد  و آن، نخریدن این آلبوم ها و ترانه ها در بازار قاچاق خارج و داخل و حراج و تاراج بازار سایت ها یی است که سالهاست. در این زمینه دکان غیرقانونی به پاکرده اند.

نخرید ، نخرید ، نخرید . از این دزدان و دلالان بی معرفت هنری حمایت نکنید!!!

    لازم می دانم در زمینه گفتار بالا نکته بسیار مهمی را روشن سازم و آن اینکه جایگاه فرهنگی بسیاری از سایت ها که با مهر ورزی و صداقت تمام نسبت به من و سایت و کار هایم ونیز پخش اخبار و .... پیوند دوستانه و صمیمانه ای دارند با جایگاه سایت های بازار حراج و تاراج آثار من کاملا" متفاوت و رو در روی هم قراردارند. در همین جا سپاسگزاری از همکاری و همیاری این یاران مهربان، برایشان پایداری و سربلندی را آرزو می کنم.

نمونه هایی از CD های کورش یغمایی که بدون اطلاع وی در ایران منتشر شده و آزادانه به فروش می رسند.

 


1 May 2006

     در مورد قاچاق کارهایم باید بگویم که سالهای سال است در درون و برون از ایران بدون اجازه من این کار نادرست را انجام می دهند و دست و زبان من هم در این زمینه در درون و برون بجایی نمی رسد .  بنابراین در این هنگام ناگزیر به شکیبایی می باشم.  اما به تازگی آگاه شدم که   DVD – mp3 را از کارهای من بفروش می رسانند که آلبومی بنام ( تو ) که از من نیست و نمی د انم کار چه کسی است را در میان ترانه های من جا زده اند و با نام من به فروش می رسانند. اینها دیگر روی قاچاقچیان هنری را هم سفید کرده اند.

     کسی نیست به این آقایان بگوید شما که از فروش قاچاق این کارها زند گی خود را می گذرانید ، نمی دانید    در حال بریدن شاخه ای هستید که خود بر آن تکیه زده اید. این دیگر نمک نشناسی است. آیا برای پول درآوردن از هیچ کاری روی گرد ان نیستید حتی به بهای ویرانی فرهنگ خودتان.

    گفتنی است که همه کسانیکه این DVD را برای نخستین بار شنیده اند،  با هشیاری،  دو گانگی و چگونگی این آلبوم و دیگر ترانه ها را بسادگی دریافته اند.

           کوروش یغمایی
 


1 May 2006

     از مولانا انوری تا کوروش یغمائی 

     مولانا انوری، شاعرشهیرسده ششم، از بازاری می گذشت. مردی بر بلندی ایستاده بود و قصیده ای از سروده های وی را با آب و تاب می خواند و مردم ، تحسین اش می کردند.  انوری او را آواز داد که این قصیده از آن کیست؟ مرد پاسخ داد : از انوری !  گفت: او را می شناسی؟ مرد بادی به غبغب انداخت و با غرور پاسخ داد : من انوری هستم!!!   انوری، انگشت حیرت به دندان گزید و گفت:  یا للعجب !  شعر دزد شنیده بودم اما شاعر دزد ندیده بودم !!

     حالا حکایت DVD  منسوب به کوروش یغمایی است که اخیرا" با نام " تو" چشم اهالی موسیقی را روشن کرده است. اگر می خواهید حال و روز مولانا انوری ابیورد ی را درک کنید ، فقط کافی است پای صحبت استاد کوروش یغمایی بنشینید تا به شما بگوید بعد از شنیدن آلبوم تقلبی فوق الذکر چه حالی داشته است. فرض کن نشسته ای پای شومینه وسیگاری آتش زده ای و استکان چای ، مزه مزه می کنی و آن وقت آهنگ خاطره انگیزی که سی سال پیش ساخته ای ، پخش می شود و تو صاحب صدا را نمی شناسی .

     تا اینجا مراحل یک سکته ناقص را با موفقیت طی کرده ای .  این سکته وقتی کامل می شود که بفهمی حضرات ، بزرگواری کرده اند و این اثر ناشناخته را با نام خودت روانه بازار کرده اند. از آنجا که در این سرزمین حتی آورد ن نام کپی رایت و شرافت هنری ، مرغ های پخته را هم به خنده می اندازد ، برای پد ید آورند گان این آثار (واقعا" هنری) چند پیشنهاد کاربرد ی داریم که ذیلا" تقد یم می شود:

    1 – برای پول در آورد ن می توانید از راه های د یگری نظیر قاچاق انسان ، سرقت مسلحانه و زورگیری استفاده کنید .

    2 – می توانید چند کلمه را پشت سر هم رد یف کنید و از کیبورد پیشرفته خود خواهش کنید تا برایتان آهنگ بسازد. نتیجه کار احتمالا" اینطوری می شود: چشمات ، ساعت ، د یوار ، گیتار ، سرقت ، وجدان ، ندارم .  ندارم .  ندارم.

    3 – می توانید برای دریافت وام از بانک کار آفرین همین امروز ، اقد ام کنید.  بشتابید که فردا خیلی د یر است. یاد تان باشد، هر روز یک امتیاز!

    4 – مشاغلی نظیر واردات کروکودیل ، صنعت کله و پاچه ، احضار ارواح و فال قهوه نیز برای رفع نیاز مالی شما، جواب می دهد .

     حتما" از دیدن تیتر این یاد داشت کمی تا قسمتی غرق حیرت شده بودید اما حالا حتما" به این نتیجه رسیده اید که از انوری تا یغمایی فاصله زیادی نیست. به کسی که مال و اموالش را ربوده اند ، می شود گفت مالباخته !  حالا بنشینیم و فکر کنیم این دو عزیز را به چه نامی بنامیم ؟

     تکلمه :
سرقت آثار هنری در ایران هیچکس را به تعجب وا نمی د ارد اما از سارقان نا محترم خواهشمند یم که هر چه می خواهند، ببرند اما لطفا" کاری به کار گیتار شماعی زاده نداشته باشند .

        علیرضا بندری روزنامه نگار

 


28 Apr 2006

    آرایش سازها جایگزین ( تنظیم برای ارکستر)

    تا کنون در زمینه موسیقی برای شناساندن ( کسی که سازهای ویژه را برای اجرای یک ملودی در ارکستر بر می گزیند) گزاره (تنظیم برای ارکستر از: ؟ ) را که جایگزین واژه (ارکستراسیون) غربی می باشد، بکار برده اند.

    من بر پایه اینکه این گزاره (تنظیم برای ارکستر) از پس یکد یگر ازسه واژه ( عربی – فارسی – غربی) بهره گیری شده است ، بهتر دیدم از این پس برای این پست ویژه در ارکستر گزاره ( آرایش سازها) را بکاربرم که هم واژه های آن فارسی است و دیگر آنکه دریافتن آن برای همه آسان تر است.

    گفتنی است آرایش سازها شیوه ای بسیار پیچیده و د شوار است که کارشناس در این زمینه به تنهائی در زبانزد شد ن و یا نپذ یرفتن ترانه در میان مردم جایگاه بسیار ویژه ای را دارا می باشد.

           کوروش یغمایی
 


24 Apr 2006

    کاوه یغمایی در کانادا آلبوم تازه خود را با نام (سکوت سرد ) به پایان رسانده. کاوه در این آلبوم آهنگسازی، آرایش سازها و نیز نوازندگی گیتار و کیبورد را عهده دار بوده است. بابی اسمیت خواننده برجسته کانادائی در این آلبوم یک ترانه را با کاوه اجرا کرده. گفتنی است که همسر کاوه ( نیلوفر فرزند شاد: استاد هنرستان موسیقی دختران و پیانیست ) در این آلبوم با کاوه همکاری بسیار نزدیک داشته است.

   هم چنین چهار موزیک ویدئوی کاوه که بر پایه چهار ترانه از آلبوم سکوت سرد با کارگردانی ناصر قلی زاده و بازیگری بابی اسمیت خواننده مشهور کانادائی و کری انجام پذیرفته  در حال ادیت و پایان کار می باشد.  
 


11
Apr 2006

See the Photo   کامبیز یغمایی استاد موسیقی، آهنگساز، آراینده سازها و نوازنده ی ساز های ایرانی و غربی در آلمان، طی سلسله کنسرت های خود کنسرتی در شهر Wiesbaden با همکاری دو استاد دیگر، احمد انوشه (نی) و رضا سامانی (تنبک و دف) در تاریخ 05.02.06 اجرا کرد که مورد استقبال فراوان قرار گرفت. در این کنسرت کامبیز یغمایی نوازندگی سنتور، پرکاشن و ویبرافن را به عهده داشت. بر پایه ی همین کنسرت فرهنگ کسرایی از سوی رادیو آشنا در فرانکفرت در تاریخ 30.01.06 مصاحبه ای با او برگزار و پخش کرد.

    کنسرت بعدی کامبیز به صورت دو ئت (همنوازی دو نفره) به همراهی استاد رضا سامانی (تنبک و دف) در تاریخ 21 آوریل 2006 برگزار خواهد شد. مکان بر پایی این کنسرت در شهر فرانکفرت و در Künstlerclub خواهد بود.

آدرس سایت کامبیز یغمایی: www.kambiz-yaghmaei.com
آدرس سایت Künstlerclub در فرانکفرت: www.frankfurterkuenstlerclub.de 
 


17
Mar 2006

Cassette - Design: (Sina) mohammad rajaee   آلبوم ملک جمشید با یازده ترانه پس از چهار سال کار مداوم از حدود پنج ماه پیش تا کنون جهت اخذ مجوز مورد پذیرش و بررسی مرکز موسیقی قرار گرفته است و تا کنون مراحل مختلف اخذ مجوز (تصویب اشعار - تصویب موسیقی و دو اصلاحیه در ترانه ملک جمشید بخش کرال) را پشت سر نهاده و با تصویب آخرین مرحله آن که طراحی جلد آلبوم می باشد حدود دو هفته است که آماده گرفتن مجوز برای پخش می باشد.

   تمامی مراحل اجرا، ضبط، صدا برداری، انتخاب اشعار، آهنگ سازی و آرایش سازها توسط کورش یغمایی انجام گرفته است.

    ملک جمشید     کی تو می آیی     چمدون    قطار  


   گفتنی است که ترانه ملک جمشید حدود هشت دقیقه می باشد و انجام مراحل مختلف آن ( آهنگ سازی، آرایش سازها، اجرا و ...) حدود یک سال به طول انجامیده است. این ترانه دارای هشت فرم موسیقایی از قبیل حماسی، راک، بلوز، وهمی، شرقی و ... است.
 


25
Feb 2006

   گروهی از  هنرمندان و دست اندرکاران حرفه ای موسیقی، با اندیشه و آگاهی و نیز کوشش بسیار ترانه (ققنوس ترانه) را به مناسبت جایگاه ویژه کورش یغمایی در موسیقی پاپ ایران حدود یک سال پیش ساخته و در استودیو اجرا کرده اند که سبب سپاس گزاری فراوان از سوی کورش یفمایی شد.

     به این ترانه ی زیبا گوش دهید    ققنوس ترانه

   به زودی خبری خواهبم داشت از حامد پور ساعی آهنگ ساز،  گیتاریست و نوازنده ی آکاردئون و مهدی شفیعی ترانه سرای ققنوس ترانه.

ققنوس مرغی افسانه ای است دارای منقار دراز با سوراخ های فراوان که از هر یک آواز خوشی بر می آید. موسیقی را از آواز آن بر گرفته اند،عمرش هزار سال است و جفت ندارد چون عمرش به آخر رسد هیزم بسیار جمع می کند، بر بالای آن نشسته و سرودن آغاز می کند و بال هایش را بر هم میزند از بر هم زدن بالهایش آتشی می جهد و بر هیزم می افتد. ققنوس در آتش می سوزد و از خاکسترش تخمی پدید می آید و از آن ققنوسی دیگر.

     بیوگرافی کوتاهی از آهنگساز و شاعر ترانه "ققنوس ترانه"

     مهدی شفیعی:  متولد 1358 – مهندس کشاورزی – ترانه سرا و روزنامه نگار.

     حامد پورساعی: هیجده سال فعالیت در عرصه موسیقی – آهنگساز و نوازنده گیتار کلاسیک – مدرس دانشگاه – فارغ التحصیل آهنگسازی از موسسه دانشگاهی رسام هنر – دارای مدرک آهنگسازی از Brain Music  آمریکا.
 


29
Jan 2006

    دعوت نامه دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا از کورش یغمایی برای سخنرانی در زمینه ی تاریخچه ی موسیقی پاپ در ایران و اجرای کنسرت.

    تصویر 1      تصویر 2
 


21
Jan 2006

    تقدیر نامه انجمن فرهنگی هما در سوئد برای اجرای کنسرت کورش یغمایی.

    تصویر
 

 

 


 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 


 

 







 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 









 

 

هر گونه انتشار مطلب، تصاویر یا هر اطلاعاتی دیگر از این سایت
منوط به اجازه کتبی و یا ذکر نام و مشخصات کامل سایت است.

 

© 2005-2013 Kourosh Yaghmaei. All rights reserved.
 
Designed by M.Rajaee  livedesign.ir